نوشته شده در 18 اردیبهشت 1401، ساعت 12:24

آموزش مربیان

مربیگری مسوولیت  سنگین ومهمی است  که از عهده ی هر کس بر نمی آید . مربی هدایت گر وروشن کننده آموزش است . باید بتواند با انرژی وسلامت  کامل وفارغ از مشکلات فردی  که دارد با کودکان کار کند .

مربیان مکتب القران  باید:

  • نسبت به فعالیت های حرفه ی خود ، حساسیت داشته وبرای آن ارزش قایل باشند.
  • تقوین انس وارتباط با خداوند مهربان را مورد اهمیت قرار  دهند.
  • از نظر جسمانی وهیجانی در سلامت کامل باشند.
  • مبتکر ،نوآور وخلاق باشند.
  • نسبت  به افزایش معلومات خود ، سختگیر  وسخت  کوش  باشند.
  • وضعیت ظاهریشان ، می باید اسلامی ودر شان مربی قرآن باشند.
  • صفات  اخلاقی ورفتارهای اجتماعی  مبتنی  بر تربیت اسلامی  را در کودکان تقویت کنند.
  • با کودکان ارتباط قوی ،مثبت وسنجیده بر قرار نمایید.
  • به نیازها واحتیاجات کودکان توجه کنید.
  • از کار کردن با کودکان لذت ببرید.
  • برای کودکان ، به مثابه  یک انسان کامل ، ارزش قایل شوند.
  • به رشد همه جانبه کودکان توجه کنند.
  • به کودکان کمک کنند  تا تصور ذهنی درستی از خود وتوانایی هایشان داشته باشند.
  • به کودکان کمک کنند تا توانایی هایشان رابشناسند.
  • با والدین کودکان ارتباط درست بر قرار کنند  وبرای آنان الگو باشند.
  • به عقاید وتفکرات آنان احترام بگذارند.
  • در برنامه ریزی  آنچه برای کودکان  مفید است از همکاران والدین استفاده کنند.
  • پل ارتباطی بین خانه ومدرسه را مستحکم تر نمایید.
  • صدای مربیان باید آرامش بخش ، قاطع ومهربان باشد.
  • مربیان باید قبل از شروع کار باید برنامه روزانه خود را مشخص کنند.

 

ولذا مربیان موفق این آموزشگاه با ارزیابی برنامه روزانه خود ، نتیجه وباز خورد کودک را نسبت به برنامه ، ارزیابی  کند  .برای نیل به هدف ، ثبت  رویدادهای جاری ، یادداشت برداری  های کوتاه ، نوشتن  محاورات  کلامی  کودکان ، بررسی  رفتارهای خاص ومحاسبه ی تکرار رفتار برای تایید  وتثبیت آن ،از جمله فعالیت هایی است  که باید مورد توجه قرار گیرد.
 

ارتباط با معلمان

معلمان اصلی ترین عنصر در پرورش افکار دانش آموزان هستند، و به دلیل داشتن ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان آگاه ترین فرد از افکار و روحیات آنان می باشند.ارتباط و تعامل دائمی، هدف دار و از پیش برنامه ریزی شده میان معلمان ، دانش آموزان و اولیاء زمینه ساز شناسایی و پرورش استعدادها و توانایی های خاص هر دانش آموز می شود.در این راستا دبستان بشارت نور  با قرار دادن جلسات دیدار با معلم به صورت انفرادی در برنامه درسی هفتگی(باعنوان ساعت ستاره دار) و جلسات گروهی ماهانه ، سعی در ایجاد این ارتباط به بهترین نحو دارد.

آموزش مربیان

ویراستار مدرسه
18 اردیبهشت 1401، ساعت 12:24۲۰ دقیقه مطالعه

مربیگری مسوولیت  سنگین ومهمی است  که از عهده ی هر کس بر نمی آید . مربی هدایت گر وروشن کننده آموزش است . باید بتواند با انرژی وسلامت  کامل وفارغ از مشکلات فردی  که دارد با کودکان کار کند .

مربیان مکتب القران  باید:

  • نسبت به فعالیت های حرفه ی خود ، حساسیت داشته وبرای آن ارزش قایل باشند.
  • تقوین انس وارتباط با خداوند مهربان را مورد اهمیت قرار  دهند.
  • از نظر جسمانی وهیجانی در سلامت کامل باشند.
  • مبتکر ،نوآور وخلاق باشند.
  • نسبت  به افزایش معلومات خود ، سختگیر  وسخت  کوش  باشند.
  • وضعیت ظاهریشان ، می باید اسلامی ودر شان مربی قرآن باشند.
  • صفات  اخلاقی ورفتارهای اجتماعی  مبتنی  بر تربیت اسلامی  را در کودکان تقویت کنند.
  • با کودکان ارتباط قوی ،مثبت وسنجیده بر قرار نمایید.
  • به نیازها واحتیاجات کودکان توجه کنید.
  • از کار کردن با کودکان لذت ببرید.
  • برای کودکان ، به مثابه  یک انسان کامل ، ارزش قایل شوند.
  • به رشد همه جانبه کودکان توجه کنند.
  • به کودکان کمک کنند  تا تصور ذهنی درستی از خود وتوانایی هایشان داشته باشند.
  • به کودکان کمک کنند تا توانایی هایشان رابشناسند.
  • با والدین کودکان ارتباط درست بر قرار کنند  وبرای آنان الگو باشند.
  • به عقاید وتفکرات آنان احترام بگذارند.
  • در برنامه ریزی  آنچه برای کودکان  مفید است از همکاران والدین استفاده کنند.
  • پل ارتباطی بین خانه ومدرسه را مستحکم تر نمایید.
  • صدای مربیان باید آرامش بخش ، قاطع ومهربان باشد.
  • مربیان باید قبل از شروع کار باید برنامه روزانه خود را مشخص کنند.

 

ولذا مربیان موفق این آموزشگاه با ارزیابی برنامه روزانه خود ، نتیجه وباز خورد کودک را نسبت به برنامه ، ارزیابی  کند  .برای نیل به هدف ، ثبت  رویدادهای جاری ، یادداشت برداری  های کوتاه ، نوشتن  محاورات  کلامی  کودکان ، بررسی  رفتارهای خاص ومحاسبه ی تکرار رفتار برای تایید  وتثبیت آن ،از جمله فعالیت هایی است  که باید مورد توجه قرار گیرد.
 

ارتباط با معلمان

معلمان اصلی ترین عنصر در پرورش افکار دانش آموزان هستند، و به دلیل داشتن ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان آگاه ترین فرد از افکار و روحیات آنان می باشند.ارتباط و تعامل دائمی، هدف دار و از پیش برنامه ریزی شده میان معلمان ، دانش آموزان و اولیاء زمینه ساز شناسایی و پرورش استعدادها و توانایی های خاص هر دانش آموز می شود.در این راستا دبستان بشارت نور  با قرار دادن جلسات دیدار با معلم به صورت انفرادی در برنامه درسی هفتگی(باعنوان ساعت ستاره دار) و جلسات گروهی ماهانه ، سعی در ایجاد این ارتباط به بهترین نحو دارد.